مصاحبه آرشیو خبر ها
حفظ پوگبا آسان تر از به خدمت گرفتن گندوغان است ، با دلپیرو روراست بودیم [بخش اول]

حفظ پوگبا آسان تر از به خدمت گرفتن گندوغان است ، با دلپیرو روراست بودیم [بخش اول]

بپه ماروتا در گفت و گو با رای اسپورت به نکات مهمی پیرامون مسائل جاری لیگ، نقل و انتقالات احتمالی و هم چنین مسائل باشگاه رم و شباهتش به خداحافظی الکس از یووه پرداخت:

 

در مورد جدایی اسطوره ای چون توتی که یاداور روزهای پایانی الکس است چه نظری دارید؟

 

واضح است که رم مجبور است وضعیت بسیار شرم آوری را مدیریت کند، نمی توانم بگویم که ما با دلپیرو چنین چیزی را تجربه کردیم، کسی که از نظر من یکی از نمادهای فوتبال است، نمادی از یوونتوس و اسطوره ای برای ما و هواداران ما در کل. وقتی قرارداد تمام شد، ما آن را برای یک سال تمدید کردیم و رییس در ملاقات سهام داران که در ماه اکتبر برگزار شد بسیار روشن بود و سپس چند ماه بعد از تمدید، او به درستی از عملکرد یک قهرمان بزرگ ستایش به عمل آورد، کسی که در دستاوردهای بزرگ تیم ما نقش مهمی ایفا کرده است و همزمان هم اعلام کرد که این آخرین سال حضور الکس خواهد بود و به این ترتیب همه چیز به بهترین شکل ممکن تمام شد، به یک اسکودتوی دیگر و مربیگری کونته و یک خداحافظی بزرگ با قهرمانی فوق العاده که دقیقا دلپیرو بود.

 

در واقع این چنین نبود، دلپیرو خیلی خوشحال نشد، انتظار داشت قراردادش یک سال دیگر تمدید شود …

 

ببینید، ما بسیار روراست و روشن بودیم. فکر می کنم باید به شعار باشگاه دانمارکی بروندبی روی لوگویش اشاره کرد، که می گوید: هیچ چیز بالاتر از باشگاه نیست.

 

پس همه چیز از قبل تعیین شده بود …

 

این نیست که من تعیینش کرده باشم، این بخشی از کار من است.

 

یووه تا به حال دو بار به مصاف رم رفته است، در حالیکه ناپولی باید در دور برگشت با جالوروسی در المپیکو دیدار کند، آیا تیم اسپالتی می تواند در نبرد اسکودتو تغییری ایجاد کند؟

 

فکر می کنم که 5 تیم با فاصله 10 امتیاز هنوز در روزهای باقی مانده تا پایان فصل شانس دارند، و با توجه به امتیازاتی که در دسترس است، هیچ چیز مشخص نیست. ما باید در مورد همه چیز دقت کنیم. من فکر می کنم رم در نیم فصل دوم سورپرایزمان خواهد کرد. بعد از آمدن اسپالتی آنها خوب بازی می کنند و تیم از بازیش لذت می برد و گل می زند، بنابراین می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

 

توتی و اسپالتی، شما طرف کدامشان را می گیرید؟

 

سخت است، من آنها را دو انسان حرفه ای می دانم، من طرف رم هستم، طرف باشگاه. ما نیاز داریم بدانیم که پیش زمینه ای که اسپالتی بر مبنایش عمل کرده چه بوده است.

 

آیا دلپیرو این گزینه را داشت که به عنوان مدیر به باشگاه برگردد؟

 

ما انتخاب بسیار روشنی کردیم. یادتان نرود که وقتی چرخه ی جدیدی در باشگاه با ریاست آنیلی شروع شد یکی از اساطیر دیگر فوتبال، برنده ی توپ طلا، پاول ندود به باشگاه اضافه شد. از طرف دیگر فکر می کنم که هر تیمی باید چنین فردی را درونش داشته باشد، من این را به همه پیشنهاد می کنم، یک انسان باتجربه، یک شخصیت برجسته در سطح اساطیری باید باشد، ندود بود و هنوز هم هست و بنابراین نقش مهمی ایفا می کند.

 

پس شما ندود را انتخاب کردید و دلپیرو را نه؟

 

خب دلپیرو در آن زمان هنوز فوتبال بازی می کرد و مشخصا نمی توانستیم او را انتخاب کنیم.

 

مانژوکیچ تمرین کرده و مقابل بایرن هست اما کیه لینی نه؟

 

می خواهم به این نکته اشاره کنم که در این نقطه از فصل می خواستیم که در تمام رقابت ها، لیگ، حذفی و لیگ قهرمانان حضور داشته باشیم و شانس بالایی داشته باشیم. مطمئنا لیگ قهرمانان طنین بیشتری دارد، قطعا اینگونه است. پس واضح است که ما روی این بازی بزرگ و مهم برای آینده مان تمرکز کرده ایم. بازیکنان در بهترین حالت ممکن نیستند. همان طور که می دانید عده ای از آنها به تازگی از مصدومیت بازگشته اند. آلگری در حال بررسی وضعیت فیزیکی بازیکنان است و این کار را به طور کامل فردا انجام خواهد داد. امیدوریم بتوانیم در سطح بالایی بازی کنیم، با بهترین 11 نفر ممکن.

 

هیچ کس بازی های لیگ ما را دوست ندارد اما، یووه و ناپولی در 70 کشور پخش زنده شده است، آیا فکر نمی کنید که یک فرصت طلایی برای نمایش یک بازی جذاب را از دست دادیم؟

 

در آن بازی تاکتیک نقش پررنگی را ایفا می کرد و ریسک برای هر دو تیم بالا بود. پس هر دو تیم توجه می کردند که گل نخورند، اگرچه ناپولی به خصوص در نیمه ی دوم ما را تحت فشار گذاشت. اما این بخضی از خصوصیت بازی ماست. من با آن قسمت از حرفتان که زمانی فوتبال ایتالیا بهترین فوتبال و لیگ ایتالیا هم بهترین لیگ بود، ما هم اکنون در دوره ی افتمان به سر می بریم، اما هنوز استعدادهای زیادی داریم. متاسفانه فشاری در کشور ما وجود دارد که هر لغزشی باعث انتقاد بیش از حد می شود، در ایتالیا جای یک فاکتور مهم خالی است و آن فرهنگ شکست است و این باعث می شود که مربی ها از شکست بترسند.

 

آیا علاقه ای به تمدید قرارداد آلگری دارید؟ نظریه ای هست که احتمال بازگشت کونته در صورت رفتن آلگری را می دهد، آیا این شدنی است و با کاملا حالت رویایی دارد، رابطه ی شما چطور پایان یافت؟

 

در فوتبال، مربی وقتی می رود که از شرایط ناراضی باشد و یا یک چرخه ی موفقیت به پایان رسیده باشد. چون فوتبال و در کل ورزش خیلی چیزها را به سرعت می سوزاند. آلگری بسیار خوب کار کرده است، چرخه ی او تازه شروع شده، بنابراین فکر می کنم که می توانیم با او ادامه دهیم. زیرا اول از همه او یکی از بهترین تیم های جهان را تمرین می دهد و ثانیا پیدا کردن باشگاهی بهتر از یوونتوس آسان نیست. او می تواند به موفقیت های بیشتری هم در اینجا برسد. ما رابطه ی خوبی با کونته داریم و گزارش هایی که منتشر شده هیچ کدام حقیقت ندارد، او انتخابی که فکر می کرد برایش مفیدتر است انجام داد. چرخه ی آلگری هنوز تکمیل نشده، تقبل مسئولیت تیم بعد از آن نتایج درخشان با کونته آسان نبود. تمام شرایط لازم برای تمدید قرارداد آلگری موجود است، درست نیست که فصل را در حالتی آغاز کنیم که قرارداد مربی در انتهای آن به پایان می رسد، ما سعی می کنیم هرچه سریع تر شرایط را برای تمدید قرارداد ارزیابی کنیم.

 

پوگبا تا انتهای امسال در یووه خواهد بود، اگر برود، ایا سیتی مقصد احتمالی او خواهد بود؟

 

راستش را بخواهید، سال گذشته تیم های زیادی جلو آمدند تا تمایلشان برای برای آغاز مذاکره را نشان دهند، ما به همه پاسخ منفی دادیم، چون پوگبا یکی از عوامل اساسی در برای برنامه ی ماست، او بسیار جوان است، چیزی که ما رویش تمرکز کرده ایم. ما در تاریخمان عادت به فروختن ستاره نداشته ایم و یووه به ندرت چنین کاری کرده است. پس می خواهیم با او ادامه دهیم. در واقع ما به دیگر جوانان هم چشم داریم، این پروژه ی ماست و مدلی که از آن تبعیت می کنیم. ما امسال 10 تا از 24 بازیکنمان را عوض کردیم، 10 بازیکن جدید با میانگین سنی بسیار پایین، کسانیکه در بدو ورودشان با مشکلات بسیار زیادی روبرو بودند و این که الان خوبند برای ما بسیار مهم است. پس ما تیمی داریم که همین الان هم رقابتی است و تقویتش آسان نیست، پس فکر می کنم بازیکنان بسیار کمی خواهیم خرید.

 

شما در مورد ویدال هم همین را می گفتید …

 

بله حق با شماست و اما یک جز کوچک را فراموش کردید، که در مورد پوگبا و هر بازیکن دیگری در جهان صادق است: «خواست بازیکن بالاتر از خواست باشگاه است.» باشگاه سعی می کند همه ی بازیکنان را حفظ کند اما حرف آخر را بازیکن می زند. ویدال ابراز کرد که می خواهد به بایرن برود زیرا بایرن حقوق بسیار بیشتری به او می داد، این مهم ترین ضلع مذاکرات ما بود که باعث رفتن او به بایرن مونیخ شد، وقتی بازیکنی بخواهد برود نمی توانید جلویش را بگیرید.

 

در تابستان حفظ کردن پوگبا اسان تر است یا خریدن گندوغان؟

 

فکر می کنم مطمئنا نگه داشتن پوگبا آسان تر باشد، چون پوگبا یک «واقعیت» است و خیلی خوب در این تیم جای دارد، گندوغان بازیکنی است که اگر تصمیم بگیرد برود ممکن است به لیگ متفاوتی نسبت به سری آ نقل مکان کند.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: